Sinebrychoffin vuoden 2014 vastuullisuuskatsauksen suunnittelu alkoi helmikuun alussa pidetyllä palaverilla, jolloin kävimme läpi alustavan aikataulun, sisältösuunnitelman ja keskinäisen työnjaon. Sinebrychoffilla tuotannosta vastasi Timo Mikkola. Toimin hänen työparinaan ja katsauksen toimitussihteerinä, suunnittelin sisältöjä, editoin tekstit ja kirjoitin uusia. Ilovecreative vastasi katsauksen graafisesta suunnittelusta ja toteutuksesta.
Katsauksen pdf-versio on luettavissa Sinebrychoffin verkkosivuilla.
Timo Mikkola yhteistyöstämme:
”Halusimme kumppaniksemme nopean, luotettavan ja kokeneen yhteiskuntavastuuviestijän. Löysimme sen Sari Kuvajasta, jota aiemminkin olemme käyttäneet CSR-viestinnässämme apuna ja sparraajana. Sarin kanssa on helppo työskennellä, mutta hän ei päästä asiakastaan liian helpolla vaan osaa myös haastaa oikealla tavalla. Olemme hyvin tyytyväisiä lopputulokseen tälläkin kertaa.”
Olisiko teidän yrityksellänne tarvetta vastuuviestinnän ammattilaisen palveluille?
Sinebrychoffin ensimmäinen vastuullisuuskatsaus julkaistiin vuonna 2010. Siitä alkoi yhteistyöni Pohjoismaiden vanhimman panimoyhtiön kanssa. Olemme tehneet yhdessä neljä vastuullisuuskatsausta, mutta yhteistyömme sisältää muutakin. Näin sitä kuvaa Sinebrychoffin viestintäjohtaja Marja-Liisa Weckström:
”Vastuullisuus on iso kokonaisuus emmekä olisi yksin osanneet keskittyä oman alamme tärkeimpiin vastuullisuuskysymyksiin. Sarin näkemys on auttanut meitä hakemaan oikeaa fokusta. Lisäksi hän on ollut ajatusten herättäjä yhtiömme sisäisessä yhteiskuntavastuuneuvostossa, missä hän on muun muassa opastanut meitä tavoitteiden asettamisessa olipa kysymyksessä ympäristö- tai vaikkapa vastuullisuutemme lähiyhteisöissä. Sari ymmärtää liiketoiminnan päälle, ja hän pyrkii aina löytämään vastuullisuudesta lisäarvoa liiketoiminnalla. Samalla antaen rakentavia kritiikin kannuksia ajatella asioita toisin tai tehdä asioita vieläkin paremmin.”
Fokusoidaanko teidänkin vastuullisuustyötänne?