Ohjasin keväällä 2015 ProComin jäsenille suunnatun vastuuviestinnän työpajan. Työpaja koostui ennakkotehtävästä, yhdestä puolen päivän ja yhdestä koko päivän lähivalmennuspäivästä sekä välitehtävästä.
Työpajan suunnittelussa ja toteutuksessa otettiin huomioon osallistujien ennakkokyselyssä antamat tiedot organisaatioidensa vastuullisuustyön nykytilanteesta ja ajankohtaisista tarpeista. Osallistujien välitehtävät räätälöitiin niin, että ne liittyivät suoraan työn alla olevaan vastuullisuuden tai siitä viestimisen kehittämiseen tai veivät vastuullisuustyötä muuten konkreettisesti eteenpäin.
Toisena lähiopetuspäivänä käsittelimme välitehtävät: annoimme palautetta, sparrasimme toisiamme ja jaoimme kokemuksia. Lisäväriä toivat vierailevat esiintyjät ja heidän kiinnostavat casensa: Mainostoimisto Taskujen toimitusjohtaja Antti Leskinen kertoi Taskujen yhteistyöstä Keskon vastuullisuustyössä ja VR:n viestintäpäällikkö Mika Heijari VR:n Case Eläköön juna! -kampanjasta.
Palautteen perusteella osallistujat olivat tyytyväisiä työpajaan. Sitä kiitettiin muun muassa lämminhenkisyydestä ja siitä, että työpaja antoi hyviä ideoita sekä tarjosi konkretiaa ja monipuolista kokemusta.
Huom. Kuva ei ole työpajasta, vaan ProComin vuoden 2014 Vuosikertomuspäivästä.